Goed begin….

4741TX
HOEVEN
tel. 0165-502908

Eindelijk we mochten weer. Deze zin had ik al lang geleden bedacht want wat voelde de zomerstop lang. Het was fijn om weer langs de kant te staan en deze keer zonder vlag of bemoeienis met het elftal. Er was een compleet nieuwe staf opgetrommeld voor de 14-2. Het drietal is vervanger door een vier jonge en frisse (na vrijdagavond deze ochtend iets minder) honden. Max Huberts is de nieuwe Hoofdtrainer, Phi Nguyen is zijn assistent en is van de administratie, Sem Timmermans is begeleider en Grensrechter en Ricardo Amorin da Silva traint de Keepers en zal ook met regelmaat langs de kant rennen met een vlag in zijn hand. Het is ook kort samen te vatten:

“Max is de nieuwe Ivo, Phi de nieuwe Dave en de andere 2 samen Leon” aldus Stan.

De eerste trainingsweken waren heftig en met name gericht op kracht en conditie. Het was afzien op de trainingen maar, zoals je later terug kan lezen betaalde dat zich terug in de wedstrijd. Hoeven dat was de eerste stop dit seizoen. Het Zeeuwse hadden we nu wel gezien en met veel ouders (blijft gaaf) reden we in colonne naar Hoeven. Het was een mooi complex met een mooie kantine. De voorbespreking duurde lang en de supporters werden ongeduldig maar daar kwamen de mannen in de nieuwe tenues. Nieuwe sponsor (de alom bekende huissponsor van de Markiezaten) en heel veel zin hadden de mannen erin. De warming up was stevig en na de eerste elftal foto werd er afgetrapt. De bedoeling was duidelijk, hoog druk zetten (Max heeft contact met Peter Bosz Verwacht ik) en met de snelle spitsen Milan en Nicolas was er veel dreiging. Er ontstonden kansen en mogelijkheden. Het was met name de keeper en Milan die ervoor zorgde dat het lang 0-0 bleef. Het was uiteindelijk wel Milan die prachtig binnen schoot en zo de meer dan terechte 0-1 liet optekenen. De meegereisde supporters stonden op de banken, het was een mooie flitsende pot tot dan toe en door de 0-1 was iedereen gerustgesteld. Het zakte wat in en de streng leidende scheidsrechter gaf een vrije trap aan Hoeven. Het veld werd klein gemaakt en de vrije trap viel door de verdediging en de snelle spits van Hoeven ging alleen op Amir af en die was kansloos. Het stond zowaar 1-1. De tegenstander is 1 keer over de helft geweest en prompt scoren ze. Je zag aan Max dat hij zijn boosheid wat bij zich hield. Zoveel kansen hadden we… Het was weer Markiezaten die de aanval opzocht en na een mooie en flitsende aanval (1-2 tje) was het Nicolas die zijn vizier nu wel op scherp had staan op aangeven van Milan. We gaan de rust in met een meer dan terechte 1-2 voorsprong.

Max heeft een redelijke pittige speech binnen en heeft wat tactische omzettingen blijkt als de spelers klaar gaan staan voor de tweede helft. Nicolas is naar achter gehaald om de snelle en goede nr. 14 van Hoeven tegen te houden en Stan neemt zijn plek in op de linksvoor positie. Het koppel lijkt te werken want er is volop dreiging vanaf die kant. Het sis dan ook niet verwonderlijk dat het op fel en knap doorgaan van Stan dat Adam de 1-3 binnen kon lopen. De vreugde was groot en je merkte dat het team toe was aan een overwinning. Ja het was en is een hecht team. De nieuwkomers Niek, Nicolas en recent Enzo zijn goed “opgenomen” in de groep. Het elftal is groeiende en de hand van Max is zichtbaar aanwezig. Hij zet de jongens op ‘scherp’ en waar nodig grijpt hij in. Is het dan klaar met de 1-3, nee zeker niet. Stan had nog wel wat energie en zette het op een lopen. Hij nam de bal aan en ging vanaf eigen helft er vandoor met de bal en ronde knap af. 1-4 en het was wachten op meer goals. Die hadden al moeten vallen trouwens want kansen waren er genoeg. De 1-5 viel toch nog en het was Mila die een voorzet van Stan binnen schiet. Heerlijke pot voetbal en je merkte dat Markiezaten nog wel energie had.  Het werd toch nog 2-5, afstandsschot wat net te hoog was voor Roan die de tweede helft keepte. Hij zat er nog aan met zijn vingertoppen maar de bal ging net in het doel.

Het was gaaf, energiek en bij vlaggen mooi combinatiespel wat er werd voorgeschoteld aan de nieuwe technische staf en de supporters. De 2-5 overwinning was terecht en smaakt naar mee. Een goed begin is het halve werk en op naar de volgende wedstrijd. Thuis tegen Oud-Gastel.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!