Als je niet scoort…..

't Hoogje 1
4756CP
KRUISLAND

Het was een mooie dag, lekker weer, mooie grasmat (kunstgras 😊) en zoals gebruikelijk weer veel publiek. Opa’s erbij en ook familie uit Kruisland was present. Iedereen wilde dit sterrenteam zien voetballen. Als je 2 keer wint dan gaat de roem snel. Is dat terecht? Ja zeker wel. Er zit voldoende voetbal in de ploeg en het is een fijn en gezellig team. De warming up was goed en lekker en je zag dat Amir er zin in had. Roan begon de bank maar zijn rol zou nog komen.

We begonnen sterk en kregen kansjes. Als je niet scoort dan… Ja we kwamen achter echt waar. 2 snelle uitbraken en 2 keer kwamen ze er doorheen. Ze schoten hem knap binnen vanaf de zijkant en we stonde zowaar met 2-0 achter. Wat gebeurde er? Het was goed wat we lieten zien de eerste 10 minuten daarna zakte het even in. Op de bank en langs het veld was spoedoverleg. Ingrijpen leek noodzakelijk maar er werd nog even gewacht op de reactie die de jongens zelf zouden geven in het veld. Er werd wat gemopperd op elkaar maar dat sloeg snel om naar positief coachen. De snelle spitsen van Kruisland moesten worden afgestopt dat was wel iets waar Hoofdcoach Max over na aan het denken was. Roan, onze speedy Gonzales leek een goede optie. Het was eerst Stan die na wat te hebben gemopperd door had dat hij zijn voeten moest laten spreken. Dat deed hij perfect en met een mooie voorzet gaf hij Milan een niet te missen kans. 2-1 en meer dan terecht, al was het even niet zo sprankelend zoals we gewend waren. Door wilskracht en power kwamen we terug in de wedstrijd. Er werd wel gewisseld en Nicolas ging wat naar achter voetballen en Roan kwam er ook in om de snelheid bij Kruisland eruit te halen. Het gevaar was even weg, althans werd vaak in de kiem gesmoord. Je ziet Niek iedere wedstrijd zekerder worden aan de bal en met de snelheid van Roan erbij was het frustrerend voor Kruisland. Ze kwamen er niet meer doorheen en als er een bal doorheen glipte stond Amir in de weg. Kregen wij gene kansen? Ja zeker wel, genoeg maar als je niet scoort…

Het was rust en iedereen liep te mopperen. Het vreemd is niet op zichzelf maar op alles wat er bewoog. De spiegel moest er maar eens aan te pas komen. Max gaaf een stevige speech en met gespannen kopjes kwamen ze terug het veld in. Power, agressie en vooral doorzettingsvermogen dat moest er komen. Afjagen, doorgaan let op j restverdediging. Dat zijn de termen die je veel hoorde. Het was knap afjagen van de aanvallers en de bal belande bij Gino in zijn voeten. Die bedacht zicht geen moment en knalde knap binnen. De vreugde was groot en terecht. Vasthouden en doorgaan. Als je scoort dan… Hoe zuur is het dat Kruisland 1 kans krijgt in de tweede helft. Althans kans, nee buitenspel werd al dan niet omzeilt en ze komen er doorheen en maken beheerst af 3-2. Hoe kan het zie je iedereen denken. Het was ook wel deels aan ons want als je niet… juist ja! Roan, vaak keeper in de tweede helft maar nu hard nodig in et veld. Snelheid en gezonde agressie (die red bul in de rust gaf hem vleugels… dank moeders). Hij ging knap door, zag Milan vrijs staan en die gaf een puike voorzet op Nicolas. Die kopte erg fraai binnen en het was weer gelijk 3-3. Kansen kwamen er nog maar het bleef 3-3. Althans… uitbraak met een diepe bal van Kruisland. Amir komt uit, heeft hem en pakt hem… Buiten de 16 meter. Vrije trap en bizar maar waar 4-3. Direct daarna fluit de scheids af… Tja… Reden genoeg tot nadenken. De schuld bij jezelf zoeken en niet bij anderen. Tegensstander, scheidsrechter of eigen spelers. Nee als je niet scoort dan win je niet… We zijn een sterk team en hebben veel voor elkaar over, dat laten we niet altijd even goed zien in het veld maar dat komt wel. Balbezit is goed, spel ook, kansen hmmm die mogen er wat vaker in en zorg dat je meeverdedigt waar nodig. Goede pot en jammer dat we niet winnen. We gaan de volgende pot gewoon weer winnen.