Hartslag rond de 100

4616AZ
BERGEN OP ZOOM
tel. 0164-253035

Het was een mooie dag, we gingen ons opmaken voor de eerste wedstrijd in fase 3 en hadden er zin in. De vorige 2 wedstrijden tegen Cluzona gaven een wisselend beeld. Fase 1 onterecht gelijk gespeeld en uit verloren, beetje pech. Het waren wel allemaal potjes die gelijk op gingen en waarbij ja als supporter een sterk hart moest hebben, maar ook de staf uiteraard had het zwaar.

De staf, ja wie zijn dat dan? Max en Ricardo op zonvakantie en dus was het aan Sem en gedeeltelijk Phi om te laten zien hoe je een elftal coacht en op ‘scherp’ zet na de winterstop. Leon ging vlaggen en kon daardoor de verdediging wat aansturen. 5 wissels, we waren op volle sterkte.

De wedstrijd begon heerlijk, goede aanvallen en mooie combinaties. Wessel ging door waar hij voor de winterstop mee was gestopt. Sjouwen, sleuren en hard werken. Was het alleen Wessel? Nee zeker niet, het hele team begon scherp en goed aan de wedstrijd. De 1-0 hing in de lucht maar het was ‘jammer’ dat daar een blunder van de keeper van Cluzona voor nodig was. We waren duidelijk sterker en het was een lekker potje. Het was mooi om te zien dat Nadir weer terug was en zijn felheid in het spel legde. De achterhoede stond steady met Pepijn soeverein achterin en stuurde zijn achterhoede aan. Het was aanval uit het niets die voor gevaar zorgde. Roan was iets te ver voorin te vinden en door een diepe bal moest hij in de achtervolging. Dat lukte hem maar hij duwde iets te opzichtig. Vrije trap? Pingel? Ag, zonder VAR hadden we deze wedstrijd wellicht was mazzel en werd het een vrije trap op randje 16 meter. Het was een mooi schot en daar was geen houden aan voor Amir. Dit zorgde wel voor de opmaat naar een super wedstrijd voor hem. Gingen we bij de pakken neerzitten, welnee. Wat slimme wissels erin en snelheid op de flanken voorin. De tegenstander was even de weg kwijt en Nicolas en Stan zorgde voor gevaar op de flanken. De balvastheid van Adam was zoals altijd fenomenaal en als hij dan ook nog eens gaat toveren als hij aan de bal is…….. Dan vallen er zomaar hele mooie goals uit de lucht. Het gevaar zat hem aan de zijkanten zoals gezegd en met een mooie aanval door het midden en een één – twee richting de corner vlag was geweldig om te zien. Was dat het? Nee, de handen werden voor de mond geslagen want wat een mooie schot, voorzet of wat was het? Hij ging er fantastisch in. Adam werd beloond voor zijn goede spel met een mooie goal. De beloning was er voor het hele elftal en het was een kadootje voor onze 3 jarigen ook leek het wel. Het was rust. De rust werd duidelijk benut door Sem en Phi om alles even te herstructureren. De 2-1 was terecht maar we kennen deze tegenstander en we moesten nog vol aan de bak de tweede helft.

De supporters gingen voor een bakkie in de kantine. De gesprekken gingen over Vastenavond ‘Ziede z'ok vliege?!’ werd er gezegd. Nee hoor de bal vloog er mooi in 😊. Hup de tweede helft begon. Het werden 35 lange, mooie en heftige minuten. Het was aan echt hele team te danken dat het 2-1 bleef. Deze helft beschrijven is lastig. Spannend was het en wat een kansen voor Cluzona. Amir groeide uit tot een ware held in de goal. Alles hield hij tegen, alles? O nee als ze er dan een doorheen waren was er nog een voet van Ilan. Die liep knap mee en redde uiterst koelbloeding van de lijn. Koelbloeding, mooi woord. Dat bleven we ook. De wedstrijden voor de winterstop mochten we nog wel eens te fel en hard ingaan. Dat deden we nu niet en we bleven spelen met ons hoofd en hart. Ook Markiezaten kreeg kansen hoor. De lat hielp Cluzona in de laatste 5 minuten ook. 1 ding wil ik nog aangeven. De slimheid waar mee werd gespeeld. Mischa die een slimme overtreding maakt, Pepijn die zijn rust pakt achterin bij achterballen, Stan die de hoek goed op zoekt, ballen niet proberen mooi te spelen maar buiten schieten! Ja een knappe teamprestatie was het.

2-1 en de hartslag? Die daalde pas na het laatste fluitsignaal. Gaaf begin en echt alles viel goed in elkaar. Niet iedereen is genoemd in dit stuk maar het was een super team prestatie! Ik schrijf unieke stukjes maar ik kopieer toch de laatste paar zinnen uit de eerder thuiswedstrijd tegen Cluzona.

De vreugde was megaaa. Tof en wat een blijdschap bij alles en iedereen. De staf, ouders, supporters maar vooral ja vooral de spelers. Het was een mooi stel, al jaren maar wordt mooier en mooier en beter en beter.