Wind tegen….

Doeldreef 48 -50
4724BL
WOUW

De wind tegen, dat kun je wel stellen ja. Alles draaide afgelopen week even niet om voetbal, of wel of niet. Het hoort erbij lijkt het wel. Nou dat is dus niet zo volgens mij. We gingen met goede zin richting Wouw en hadden er zin in. Veel ouders weer mee en het zonnetje deed zijn best.

De wedstrijd begon met wind mee voor ons. Het spel was goed en verzorgd en de passes vanachter gingen vaak met een opbouw richting de voorhoede. We hadden duidelijk het beste van het spel en dat resulteerde als snel in de 0-1. Het was een strakke bal van achteren die bij Milan terecht kwam. Die zette het op een lopen met zijn lange benen en zorgde voor de 0-1. Hij omspeelde de keeper en bleef kalm. Het spel ging daarna wat op en neer en het werd eigenlijk wel uit het niets 1-1. Maar de VAR vd week? Het was buitenspel volgens de grensrechter (Sem was 100 % overtuigd) en de scheidsrechter keurde hem af. Wij gaan door waar we waren gebleven, verzorgd spel van achteruit. De achterballen worden ingespeeld op Milan die draait weg en geeft hem diep. Nicolas gaat er vandoor, schiet hem binnen. Keeper red maar de reboud is voor Stan en die schiet hem knap binnen. 0-2, netjes. Of nee 1-2 want binnen 1 minuut is het raak aan de andere kant. We raken nog de lat en missen nog wat kansjes maar het blijft 1-2 tot de rust.

Tja na de rsut gebeurt het direct. We hebben de wind echt tegen! 2-2 binnen 2 minuten en meteen daarna 3-2. Iedereen kijkt vol ongeloof, hoe dan. Er wordt gewisseld en dat geeft weer wat extra energie. Het was de kracht van Jeff die het verschil maakte. Hij nam knap aan en draaide zich vrij en schoot de 3-3 binnen. Het werd feller en we lieten ons een beetje meeslepen weer. Wel fair hoor en de goed leidende scheids zat er ‘bovenop’. Het was wel balen dat de 4-3 viel. Weer buitenspel? Geen VAR en nu keurde de scheids hem wel goed. Daarna knakte er iets en werd het ook nog 3-5. Helaas.

Goed gespeeld en zeker de eerste helft waren we goed zowel opbouwend als in de afronding. We waren rustig aan de bal en lieten zien dat we goed kunnen voetballen. Dit moeten we een hele wedstrijd zien op te brengen en dan komen de punten weer reken maar. Op naar volgende week.