Team info

Voetbal is een teamsport, dat is een gegeven. Maar je moet het persoonlijk wel naar je zin hebben en dat kan op heel veel manieren. Betrokken bij jouw team zijn een leider & trainer, maar ook ouders en andere familieleden mogen we niet vergeten. Om alles in geode banen te leiden hebben we een aantal onderwerpen uitgelicht die belangrijk zijn.

Hoevaak train ik?

We streven ernaar zoveel mogelijk teams 2 keer per week te laten trainen indien mogelijk. Dit geldt zeker voor de junioren teams en de hogere pupillenteams. Bij de jongere leeftijden gaat het vaak in overleg met ouders en trainers om te kijken wat de wensen en mogelijheden zijn.

Afmelden training

Iedere week is jouw trainer bezig met het voorbereiden van de juiste oefenstof. Dit doet hij vaak niet alleen en dan is het handig als hij van tevoren weet hoeveel spelers er zijn. Probeer dan ook altijd af te melden voor 12:00 uur op de dag van de training. We snappen best dat dit niet altijd lukt, maar het zou heel erg helpen als we dit met zijn allen proberen.

Afmelden wedstrijd

Je traint en werkt keihard om iedere week te schitteren tijdens de wedstrijd. Ale je er een keer niet bij kan zijn, dan zullen we proberen een vervanger te regelen zodat jouw team altijd genoeg spelers heeft. Ook hier geldt dat het erg helpt als we dat goed op tijd weten, maar uiterlijk de dag voor de wedstrijd voor 17:00 uur.

Annuleren training

Er zijn 2 mogelijkheden waarop een afgelasting kan gebeuren. Allereerst kan het weer zo slecht zijn dat we alle trainingen annuleren vanuit de club. Dit zal gana via een push bericht op je telefoon (zorg dus dat je de VoetbalAssist ClubApp hebt) en via Facebook. Uiteraard stellen we ook jouw trainer op de hoogte.

De tweede optie is dat alleen de training van jouw team niet door kan gaan. Dat vinden we jammer, maar soms kan het niet anders. Vaak is de trainer dan al eerder op de hoogte en zal het besluit ook door de trainer genomen worden.

Annuleren wedstrijd

Ook bij wedstrijden zijn er verschillende opties wardoorhet niet door kan gaan. Soms ligt het echt bij alleen jouw team omdat er bijv. een open dag op school is. Dan kunnen we moeiteloos de wedstrijd verzetten bij de KNVB tot de dinsdag voor de wedstrijd. Geef dus tijdig bij je trainer aan of je er wel of niet kan zijn.

Als het weer te slecht is waardoor er niet gevoetbald kan worden, dan zal de club op de dag van de westrijd een besluit nemen in overleg met iemand van de KNVB.

Aanwezigheid training

Door in te schrijven ben je onderdeel van een groep. Ondanks dat de keuze om te voetballen ene vrijwillige keuze is, is trainen niet vrijblijvend. We rekenen simpelweg op je. Een kwartier voordat je training begint kun je terecht bij jouw trainer. Afhankelijk van het team verzamelen jullie op het veld of in een kleedkamer. Zorg dat je de afspraken van de trainer kent. Indien jullie een kleedkamer gebruiken, dan zijn jullie samen verantwoordelijk voor het netjes achterlaten ervan.

Aanwezigheid wedstrijd

Als je een thuiswedstrijd speelt, ben je minimaal 45 minuten vooraf aanwezig tenzij anders door de leider gecommuniceerd. We gaan er ook vanuit dat je na de wedstrijd gezellig met het team de dag afsluit in de kantine met een drankje en ene potje FIFA ;-)

In het geval van een uitwedstrijd ben je uiterlijk 15 minuten voor vertrek aanwezig. De leiders organiseren het vervoer naar de tegenstander, maar we rekenen op medewerking van alle ouders. Zonder vervoer komen we immers nergens. Verzamelen voor het vertrek doen we in de kantine zodat iedereen overzichtelijk bij elkaar is.

Wie is er aanspreekpunt?

Voor alle spelers en ouders is de leider of trainer het eerste aanspreekpunt. Zij weten bij we ze eventueel terecht kunnen als ze niet direct ene antwoord hebben.

Hoe blijf ik op de hoogte?

Vanuit de club kennen we 3 officiele kanalen om zoveel mogelijk mensen te bereiken:

1. VoetbalAssist ClubApp uit de app store voor je mobiel
  2. Onze eigen website die je nu bezoekt